IAA.ro: Cum îi va ajuta workshopul de comunicare pe cei care vor participa şi de ce crezi că e necesar ca angajaţii şi managerii să beneficieze de astfel de cursuri?


Sid Jacobson: Orice curs de dobândire a abilităţilor necesare pentru a fi un bun comunicator şi de a rezolva probleme este binevenit managerilor şi angajaţilor, deopotrivă, pentru că oamenii întâmpină dificultăţi în comunicarea cu colegii, şefii, clienţii la locul de muncă, neavând neapărat o problemă cu jobul în sine. Acest curs va încerca să se concentreze pe comunicarea care face ca orice relaţie de muncă să funcţioneze aşa cum trebuie care şi are ca rezultate: creşterea eficienţei, reducerea erorilor produse de o comunicare defectuoasă, reducerea conflictului şi a stresului, creşterea motivaţiei la locul de muncă. Totodată, întrucât lucrăm la a-i face pe participanţi să fie mereu în cea mai bună formă din punct de vedere mental, cursul o să-i ajute să fie mai creativi, mai orientaţi pe rezolvarea problemelor şi mai interesaţi de propria lor sănătate. Cursurile NLP se predau de mai bine de trei decenii, înregistrând rezultate excepţionale chiar şi aplicate în domenii şi culturi diferite sau situaţii unice. Eficacitatea cursului nu a fost întrecută de nimic altceva până acum, din câte ştiu eu. 

Vei aplica metode specifice pentru a-i ajuta pe participanţi să-şi rezolve problemele? Poţi să-mi oferi câteva exemple? Ce poţi să-mi spui despre modelul Power Process Writing, pe care îl vei utiliza la curs?
Capitolul referitor la rezolvarea problemelor este mare, însă sunt câteva aspecte comune care se aplică. În primul rând, persoana care întâmpină o problemă nu poate vedea sau gândi în afara situaţiei în care se află. Einstein spunea că o problemă nu se poate rezolva gândind la fel ca atunci când ţi-ai creat respectiva situaţie. Aşadar, cu ajutorul cursului NLP, ajutăm oamenii să pună problema într-un context mai amplu, redefinind întru totul procesul. Oamenii se mai confruntă cu problema pierderii din vedere a obiectivelor sau, mai rău, nici nu le pot stabili, pentru că totul în mintea lor e neclar, iar uneori nu sunt în cea mai bună formă pentru a fi creativi. Şi acest fel de probleme îşi găsesc rezolvarea cu ajutorul cursului NLP. 

Modelul Power Process l-am dezvoltat cu ajutorul profesorului Dixie Hickman în urmă cu mulţi ani, prin combinarea unui model care te ajută să-ţi aşterni gândurile pe hârtie cu câteva principii din cursul NLP, despre care deja am vorbit. Am observant că majoritatea problemelor pe care le au oamenii cu scrisul se rezolvă prin prezentarea paşilor esenţiali în procesul de scriere şi evidenţierea elementelor esenţiale fiecărei etape. Întrucât fiecare etapă e diferită, necesită un alt mod de abordare şi de gândire. Când ştii aceste lucruri, urmezi paşii în mod sistematic, iar tu devii eficient în scris. 

Cunoşti România destul de bine. Ce poţi spune despre româi referitor la modul în care comunică şi la modul în care privesc comunicarea?
Mă voi referi la lucrurile bune. Îmi place în România. Oamenii pe care i-am întâlnit aici sunt calzi, apropiaţi, energici, interesanţi, distractivi şi curioşi. Îmi place când oamenii sunt curioşi şi se ambiţionează să înveţe şi îmi face o deosebită plăcere să lucrez cu Cătălin şi Mihaela, care la rândul lor, atrag oameni de acelaşi fel. Pe deasupra, mai sunt şi generoşi! Ce şi-ar mai putea dori un trainer?

Ca peste tot pe unde am fost, şi aici există provocări. Economia suferă peste tot în lume, iar unele ţări sunt mai afectate decât altele. Şi oamenii sunt stresaţi, pentru că nu ştiu cum să facă faţă unor situaţii mai dificile. Totodată, sunt problemele de comunicare de zi cu zi, care apar din cauza faptului că oamenii nu înţeleg de unde provin, şi nici nu investesc timpul şi energia necesare pentru a e rezolva. Această situaţie nu este specifică doar României, dar există şi aici, ca în multe alte ţări. 

În alte interviuri ai spus că oamenii nu sunt foarte diferiţi între ei. Totuşi, psihologia ne învaţă că fiecare om e diferit. Cum comentezi?
Cred că oamenii mai mult seamănă între ei decât diferă. Suntem construiţi la fel, în mare parte, şi răspundem la fel în multe situaţii. Însă toţi avem o situaţie diferită care porneşte de la educaţia primită în familie, şcoală sau comunitate. Aceste experienţe şi modul în care le interpretăm ne fac unici. Este adevărat că, într-un fel, toţi ne naştem diferiţi. Diferenţa este dată de preferinţe, aptitudini, trăsături ale personalităţii noastre. Deşi acestea par a fi determinate biologic până la un anumit punct, ele pot fi alterate de experienţele personale. Aceasta este balanţa pe care toate fiinţele umane trebuie să o echilibreze prin maximizarea potenţialului individual, a preferinţelor şi a talentelor noastre. 

La noi, reprezentanţii marilor companii vorbesc despre importanţa comunicării şi, cu toate acestea, în situaţii de criză, majoritatea se confruntă cu probleme majore de comunicare internă şi externă. Ce se poate face în astfel de situaţii?
Aşa se întâmplă cam peste tot. Mă întorc la balanţa de care vorbeam mai devreme, între raţional şi emoţional. De obicei, când balanţa înclină spre un conflict interior, emoţionalul câştigă. Acesta este obstacolul pe care trebuie să-l depăşim majoritatea dintre noi, mai ales în situaţii dificile. Soluţia corectă este să respectăm această balanţă, pentru că avem nevoie şi de raţional, şi de emoţional pentru a fi eficienţi. Nu este un proces uşor, de aceea avem nevoie de ajutor din când în când. 

Ce sfaturi le dai oamenilor de comunicare pentru perioada de criză?
În situaţii stresante, cel mai greu este să ai perpectivă clară asupra lucrurilor şi să vizualizezi obiectivele pe termen lung. Avem o zicală în Louisiana, de acolo de unde sunt eu: “În vremuri grele, e greu să te ţii de planul iniţial.” Ar trebui să aibă în minte oamenii care ajută la funcţionarea organizaţiei şi ar trebui să-şi dea seama că ei sunt organizaţia. Am trecut printr-o situaţie grea acum mai bine de trei ani, după dezastrul provocat de uraganul Katrina, când mulţi oameni s-au mutat cu totul din zona distrusă. S-au pierdut slujbe şi s-au închis afaceri. În timp, am reconstruit zona, iar oameniis-au întors. Criza financiară va provoca şi ea schimbări majore pentru mulţi oameni, dar se va încheia, sperăm cu bine. Când oamenii pot construi relaţii puternice de lungă durată, se pot folosi de ele ca să iasă din situaţii dificile lucrând împreună şi împărtăşind din resursele la îndemână. Atâta timp cât noi gândim şi acţionăm într-o direcţie comună, toată lumea are de câştigat. 

Extra info

Sid Jacobson, doctor în psihologie şi autorul cartii: “The POWER Process: An NLP Approach to Writing”, oferă consultanţă şi training profesionist, de peste 20 de ani in toata lumea. În prezent, Sid Jacobson este directorul internaţional al Forumului Neuro-Lingvistic în cadrul Societăţii Americane de Training şi Dezvoltare.

Jacobson va susţine la Bucureşti (hotel Hilton), pe 8 şi 9 aprilie, un curs de comunicare, alături de Luminiţa Oprea şi Cătălin Zaharia.


Articolul original poate fi vizualizat aici: IAA.ro


Sid Jacobson, specialist in psihoterapie si tehnici de comunicare, vrea sa faca lumea un loc mai bun si nu se fereste sa admita ca e un utopist. Crede ca oamenii sunt la fel si trebuie sa invete sa isi coordoneze activitatile cu cele ale semenilor lor, ca individualismul nu trebuie sa insemne indiferenta si pariaza pe Barack Obama, ca viitor presedinte al Statelor Unite ale Americii.


Jacobson a fost prezent la Bucuresti, in cadrul editiei anuale a Conferintei de Training, organizata in perioada 7-9 octombrie de Business-Edu Evenimente. Este unul dintre primii preparatori acreditati de NLP (Neuro-linguistic programming) Society si a vorbit participantilor la atelierul sau despre dezvoltarea creativitatii.

HotNews.ro: Cu ce se ocupa NLP (Neuro-linguistic programming)?

Sid Jacobson: NLP este un domeniu de studiu care a fost dezvoltat in anii '70 de Richard Bandler si John Grinder. John era lingvist, iar Richard era specialist in domeniul informatiei si auc olaborat pentru a afla cum oamenii pot influenta alti oameni, care este structura dupa care un om influenteaza pe un altul. Ei si-au inceput studiul pe psihoterapeuti pentru ca asta este treaba unui psihoterapeut: sa ii influenteze pe oameni, sa ii faca sa capete o noua viziune asupra lumii. Ceea ce au observat a fost ca anumite obiceiuri si metode ale psihoterapeutilor erau identice, desi pareau complet diferiti, din exterior (aveau teorii diferite, convingeri diferite, proveneau din tari diferite, aveau stiluri de practica diferite). Toti psihoterapeutii erau la fel in ce priveste capacitatile lor de comunicare. Apoi au inceput sa studieze comercianti si au desoperit ca au , cu totii, acelasi stil de comunicare. 

Atunci au realizat ca sunt pe cale sa descopere ceva mai important decat consilierea sau vanzarile si si-au dat seama ca toti cei care erau eficienti in a-i influenta pe ceilalti (fie ca erau consilieri, comercianti, avocati, profesori, politicieni sau evanghelisti) fac anumite lucruri in exact acelasi fel. Acesta este inceputul NLP sau a ceea ce numeau ei "modelarea umana". Aceasta presupune sa gasesti niste oameni inzestrati intr-un anumit domeniu, sa vezi ceea ce fac ei, prin observatie si intepretare si apoi sa pasezi informatiile mai departe, altor oameni, astfel incat sa dea si ei randament. Practica NLP nu se limiteaza doar la educarea capacitatilor de infuentare, ci se extinde asupra felului in care oamenii isi pot rezolva problemele, cum isi imbunatattesc relatiile, viata de familie. In 30 de ani de activitate am lucrat in toate domeniile de afaceri si nu numai. Am fost consultant chiar si pentru atleti. 

Oriunde m-as duce in lume, oamenii sunt mai degraba asemanatori decat diferiti, in primul rand pentru ca avem aceeasi fiziologie. Alb, negru, tanar, batran, femeie, barbat, asiatic, latin, european, american, nu conteaza, oamenii au, in principiu, aceeasi fiziologie. Asta inseamna ca proceseaza informatiile la fel - percepem informatia prin simturi, o transmitem la creier, creierele sunt construite la fel - si au exeriente comune. Oamenii sunt la fel chiar si in ceea ce priveste cultura si mentalitatile. Daca ne uitam la culturi, sunt aproape identice. Doar cateva aspecte difera, cateva traditii, cateva genuri de  muzica, de arta care difera, dar in rest sunt la fel.

HotNews.ro: Nu sunt tocmai convinsa de ceea ce imi spuneti.

Sid Jacobson: Sa-ti dau un exemplu: sunt aproximativ sapte mari religii in lume, le luam in calcul pe cele mai importante. Cate dintre ele sustin ca este un lucru bun sa-ti ranesti vecinul? Niciuna! Deci toate ne invata ca trebuie sa fim buni unii cu altii, sa le aratam compasiune semenilor nostri. Toate sustin dragostea pentru familie si parinti, respectul pentru persoane in varsta, grija pentru copii. 

Nu este ceva rau in a detine puterea, dar conteaza foarte mult cum o folosesti

HotNews.ro: Cum ramane cu "razboiul sfant"?

Sid Jacobson: Crezi ca toti musulmanii sunt razboinici sau doar o mica parte? La fel exista si o minoritate a crestinilor care sunt razboinici, una a evreilor, exista chiar si buddhisti care au o atitudine mai agresiva si sunt sigur ca si la hindusi e la fel. Am pregatit oameni peste tot in lume, am locuit temporar in Singapore, Malaezia, India, Canada, Statele Unite ale Americii, am calatorit pe toate continentele si pot spune ca, peste tot, oamenilor le pasa cel mai mult de familie, copii, locul de munca, siguranta vietii in comunitate, prosperitate si pace. Chiar si cei razboinici se lupta predicand pacea. Am fost martorul unei astfel de situatii in politica de acasa, din SUA. De cativa ani buni liderii ne tot spun ce oameni pasnici sunt ei, in timp ce continua bombardamentele. Dar ei spun ca fac asta in numele pacii. 

Iti mai dau un exemplu care demonstreaza ca oamenii sunt la fel. Ei au trei mari motivatii care ii conduc: ambitia, afilierea si autoritatea.Unii sunt ambitiosi, vor sa-si atinga scopurile, pentrua altii conteaza mai mult cu cine sunt atunci cand isi fac treaba si, in cele din urma, sunt cei care depind de putere si control, cei care manipuleaza sau sunt manipulati. Nu este ceva rau in a detine puterea, dar conteaza forte mult cum o folosesti. In timpul proceselor de dupa Al Doilea Razboi Mondial, un general german a spus ca publicul este usor de controlat, ca poti face omenii dintr-un grup sa creada orice, indiferent cat de ridicol este. 

HotNews.ro: Sunt foarte multi lideri de opinie care cred acelasi lucru, in zilele noastre. Ce parere aveti despre asta?

Sid Jacobson: Ceea ce este important pentru un lider este sa ii faca pe oameni sa lucreze in acelasi sens. Asta incercam noi sa facem prin NLP, sa ii invatam sa comunice si sa colaboreze, sa ii invatam pe lideri sa isi motiveze grupurile sa mearga in aceeasi directie ca ei. Si aici trebuie sa mentionez ca exista doua tipuri de lideri: cei autoritari (care ii obliga pe oameni sa faca ce li se spune) si cei carismatici (cei care ii inspira pe oameni si ii face sa il urmeze din propria lor initiativa). 

Eu cred ca prin metodele dezvoltate de NLP si de alte domenii putem sa ii educam pe oameni sa se apere impotriva incercarilor de manipulare. Uneori, cand lucrez cu directori de companii, mi se intampla sa pun sub semnul intrebarii motivatiile lor. Nu le pasa de companie si nici de oamenii cu care lucreaza, ci doar de profitul personal. Atunci imi dau seama ca trebuie sa le inculc niste principii etice si sa incerc sa ii conving ca vor obtine ceea ce si-au propus daca ii trateaza mai bine pe cei din jur. Nu e usor sa faci asta, dar este necesar. Totusi, majoritatea se intereseaza de ce se intampla in jurul lor, de relatia cu cei cu care lucreaza, cu sefii sau cu angajatii.

Individualismul nu trebuie sa fie insotit de indiferenta

HotNews.ro: Nu credeti, totusi, ca individualismul si indiferenta fata de cei din jur se raspandesc din ce in ce mai mult?

Sid Jacobson: Individualismul nu trebuie sa fie insotit de indiferenta. Incepe prin a fi asociat cu ea la multi oameni, dar, cu timpul, individualismul incepe sa fie mai degraba "eu si comunitatea",  decat "eu fara comunitate". Chiar si in lumea animalelor exista lideri, insa atunci cand numarul celor care vor sa conduca o comunitate intr-un sens negativ creste, populatia ii anihileaza. Exista astfel de indivizi in orice specie, in procent de 18%. La fel functioneaza si comunitatile umane, la fel se intampla si in afaceri, si in industrie si e ceva lesne de observat. Asfel, cand vedem o persoana ca face ceva care nu este bine, putem fie sa spunem: "Acela e un om rau", fie acceptam ca este un fel de a fi al fiintelor umane si sa ne spunem: "Acel om are niste nevoi pe care incearca sa si le satisfaca si imaginea lui despre lume difera de a noastra". Trebuie sa intelegem felul in care acei oameni functioneaza si sa folosim ceea ce ii motiveaza pentru a da un sens pozitiv actiunilor lor.

Nu practic asta pentru a ajuta companiile sa faca mai multi bani si probabil ca publicul tau va spune: "Nu il vrem p-asta, n-o sa ne faca sa avem mai multi bani!". Da, e adevarat ca cel mai important scop al unei companii este sa faca bani, sunt de acord cu asta, dar daca acesta ar fi fost singurul meu rezultat, m-as fi retras de mult. Fac ceea ce fac pentru ca vreau sa ajut oamenii si sa fac lumea asta sa fie un loc mai bun.

Ceea ce s-a intamplat in SUA nu este o premiera

HotNews.ro: Nu sunteti putin utopic atunci cand spuneti asta?

Sid Jacobson: Bineinteles ca sunt si voi continua sa fiu pentru restul vietii mele. Si mai am destui colegi care sunt la fel de utopici ca si mine. Nu stiu daca ne putem duce utopia la bun sfarsit, dar intotdeauna poti face lumea un loc mai bun, cu oameni care sa fie mandri ca fac parte din ea, nu o lume controlabila, cu oameni manipulati. 

De multe ori oamenii cred ca eu incerc sa ii manipulez, confunda tehnicile persuadarii cu cele ale manipularii, dar nu este asa. Incerc sa ii fac pe oameni sa inteleaga ca este benefic sa observe ce stil de munca au ceilalti si sa isi coordoneze activitatile, astfel incat sa isi creasca eficienta. Asta inseamna ca intr-o relatie oamenii se zbat sa obtina ceea ce vor si, in acelasi timp, se zbat ca si ceilalti sa obtina ce si-au propus. Se numeste colaborare si este rezolvarea oricarui conflict. Cand un om este decis sa-si atinga scopul fara sa tina cont de cei din jurul lui, avem un conflict si avem oameni care vor incerca sa profite de alti oameni. 

Este situatia crizei economice din SUA, care s-a extins peste tot. In timp ce noi vorbim, pietele europene cad tot mai mult. Ceea ce s-a intamplat in SUA nu este o premiera. Si nu ma gandesc la criza anilor '30, cand spun asta, ci la colapsul depozitelor bancare din timpul lui Reagan. A fost exact acelasi scenariu: foarte multi oameni din domeniul imobiliar si foarte multi oameni din institutiile de imprumut au dat foarte multi bani la foarte multi oameni care nu isi permiteau sa plateasca datoriile si au dus la scufundarea intregii industrii. Aveam un grup de institutii  bancare a caror functie principala era sa dea imprumuturi oameilor care vroiau sa isi cumpere case. A fost un soc pentru intreaga lume, intreaga industrie americana a fost inchisa de catre guvern din cauza colapsului, au fost oameni inchisi si au aparut noi reglementari.

HotNews.ro: Cum a fost posibila repetarea unei asemenea crize?

Sid Jacobson:
 Pentru ca anumite persoane din administratie sunt anti-reglementari si, uneori, chiar le spun oamenilor care supravegheaza respectarea lor: "Nu-ti fa treaba, da-te la o parte, nu-i investiga pe oamenii aceia, lasa-i sa-si mai vada de treaba o vreme, ca nu se intampla nimic!". Exact acelasi lucru s-a intamplt si in timpul lui Reagan. Cei care se ocupau de reglementari nu erau lasati sa-si faca treaba. Cum spuneam si mai devreme, exista un mic procent de oameni care fac dupa cum li se nazare pana cand comunitatea, in cazul nostru - sistemul economic american, se impotriveste actiunilor lor si ii inlatura. Atat timp cat comunitatea supravegheaza activitatile acestui grup si isi alege lideri care sa asigure respectarea legilor, nu apar astfel de crize.

Omul care a fost in centrul crizei financiare din timpul lui Reagan se numea John McCain

HotNews.ro: Pe cine veti paria in cursa penrtu Casa Alba?

Sid Jacobson: Ia ghici! O sa iti ofer o perspectiva istorica: omul care a fost in centrul crizei financiare din timpul lui Reagan se numea John McCain. A fost judecat alaturi de alti patru senatori pentru ca erau foarte buni prieteni cu Charles Keating, omul responsabil pentru colapsul financiar. Congresmenii,  numitit "Keating Five" , au presat autoritatile sa tolereze un escroc, sa il lase sa faca ce vrea timp de doi ani, chiar daca toata lumea stia ca ceea ce face este ilegal.

HotNews.ro: 
Cetatenii americani sunt constienti de aceste antecedente?

Sid Jacobson: 
Vor fi si mai constienti in urmatoarele cateva zile. Majoritatea cetatenilor au uitat, probabil, de acest incident. Din cate stiu, s-a facut un film care a fost lansat ieri, in care unul dintre investigatorii cazului povesteste cum s-au intamplat lucrurile, pentru a le aminti cetatenilor americani. Insa in algereile prezidentiale din SUA se pot intampla multe. Alegerile prezidentiale sunt un pic ciudate: 40% dintre americani voteaza pentru democrati intotdeauna, 40% voteaza pentru republicani intotdeauna, iar batalia se da pentru cele 20 de procente ramase. Practic, cei care decid sunt acesti 20%, dintre care multi merg la vot fara sa se fi informat foarte bine si pe care cele doua partide incearca sa-i responsabilizeze. Cu cat creste criza economica, cu atat se inclina balanta mai mult spre democrati. In mai putin de o luna vor avea loc alegerile, dar nu putem sti cu siguranta cine va castiga, nu putem sti pe cine vor alege oamenii in acel moment. Acestea sunt parerile mele subiective despre politica. 

HotNews.ro: Revenind la oamenii cu care lucrati, credeti ca romanii inca mai poarta amprenta comunismului?

Sid Jacobson: 
Da, si asta se intampla peste tot, indiferent ca e vorba de comunism sau fascism, multe tari sufera din cauza trecutului lor. Iti pot da si un contra-exemplu: Marea Britanie, care nu este nici regim comunist, nici regim fascist. Daca te uiti la educatia lor, majoritatea sunt obisnuiti sa stea pe scaun, sa scoata un carnetel de notite si sa-si deschida creierul sa astepte informatia sa intre. Nu interactioneaza, nu comunica si am putea spune ca acest stil de educatie este autoritarist. Dar nu e vorba numai de asta, am sa-ti spun ce am observat eu la romani: romanii sunt inteligenti, sunt foarte preocupati de dezvoltarea lor intelectuala, foarte fini observatori, sunt dornici de informatie, de succes si vor sa scape de lanturile in care au fost tinuti atata timp. E adevarat ca au anumite limite in mentalitate, dar nu e ceva neobisnuit, toate culturile au. Previziunea mea in ceea ce ii priveste este ca Romania va progresa incredibil de rapid, daca oamenii pe care i-am cunoscut sunt un grup reprezentativ pentru populatia ei.



Articolul original poate fi vizualizat aici: click

Pentru a-si conduce oamenii catre performanta, un manager trebuie sa dea dovada de charisma si nu de forta, considera unul dintre cei mai cunoscuti traineri americani, Sid Jacobson. 

"Liderii se impart in doua categorii, in functie de personalitatea fiecaruia. Prima categorie de lideri conduce prin forta, obligandu-i pe oameni sa faca anumite lucruri. Iar unii lideri prin intermediul charismei. Liderii care conduc oameni doar cu ajutorul fortei ajung la un moment dat la o anumita limitare", spune Jacobson. In varsta de 56 de ani, americanul a venit in Romania pentru a participa la conferinta anuala de training organizata de Business Edu, intre 7 si 9 octombrie. El spune ca un exemplu de lider autoritar este actualul presedinte american G.W. Bush. "Bush nu se mai bucura de sustinerea partidului, dar si nici de sustinerea oamenilor pentru ca a ales sa conduca prin forta, prin autoritate. Si Bill Clinton era un tip autoritar, dar era mult mai inteligent decat Bush, iar oamenii aveau incredere in el", declara trainerul.

Mai mult, un lider trebuie sa dea dovada de trei lucruri: sa fie competent, sa construiasca in jurul sau o echipa si sa-si pastreze promisiunile. "Ca manager, daca promiti ceva oamenilor trebuie sa-ti respecti si chiar sa-ti depasesti angajamentul luat, pentru ca altfel ei isi vor pierde increderea in tine", subliniaza Sid. 


De cele mai multe ori, managerii cred ca pentru a avea angajati motivati trebuie sa le ofere programe de training, cand, de fapt, ar trebui sa inteleaga ca ei sunt cei care au nevoie de a se imbunatati. "Managerii cred ca trainingul este cheia rezolvarii tuturor problemelor pe care le au angajatii. De multe ori insa, este o nepotrivire de personalitate intre sef si subaltern", considera Jacobson.


Acum ceva timp, un manager din Singapore al unei organizatii internationale i-a cerut trainerului american sa tina un training angajatilor pe care ii conducea pentru ca simtea ca acestia trebuie sa treaca prin anumite schimbari. In final, Jacobson a ajuns la concluzia ca angajatii nu aveau nevoie de training. "Angajatii acelei organizatii care au participat la training erau suparati pe manager pentru ca i-a trimis la un curs de formare profesionala. Mi-au spus ca din punctul lor de vedere ei nu aveau nicio problema, ci managerul, pentru ca nu stia sa comunice cu ei", afirma Jacobson.

Managerul din Singapore dorea sa aiba angajatii motivati, dar nu facea nimic altceva decat sa-i insulte. Pana la urma a fost nevoit sa plece pentru ca el era cel care avea anumite probleme in a se adapta mediului de lucru, deoarece modul in care actiona nu se potrivea cu ceea ce gandeau angajații.


Trainerul mentioneaza ca problemele care pot aparea in interiorul unei organizatii se datoreaza faptului ca oamenii dintr-o anumita tara cred despre sine ca sunt unici si la fel sunt si problemele cu care trebuie sa se confrunte. "Am constatat insa ca nu este relevant din ce tara este o anumita persoana, mai important fiind modul in care functioneaza o organizatie. De exemplu, pot sa tin cursuri de training intr-o companie in care oamenii intarzie 20 de minute si unde exista probleme de comunicare si pot merge intr-o companie din alta parte a orasului si sa constat ca acolo lucrurile functioneaza perfect", spune trainerul.


Aflat in Romania pentru a patra oara, el a ajuns la concluzia ca manageri locali si romanii, in general, se straduiesc sa para altfel decat sunt in realitate." "Oamenii de aici au impresia ca trebuie sa treaca prin anumite schimbari culturale pentru a fi ca restul europenilor, dar nu cred ca acesta este cel mai potrivit lucru pe care ar trebui sa-l faca", spune Jacobsen. Totusi, trainerul apreciaza ca romanii vor trece peste prejudecati pentru ca sunt mult mai deschisi si mai receptivi decat locuitorii altor tari.


Atunci cand nu tine traininguri peste tot in lume, americanul prefera sa scrie. Pana in prezent a publicat cinci carti, primele trei dintre acestea analizeaza procesul educational si modul in care poate fi influentat acesta prin intermediul NLP (neuro-linguistic programming).


"Am decis sa scriu cele trei carti atunci cand lucram ca asistent social, pentru ca am observat ca problemele de comportament ale copiilor sunt generate de modul in care sunt educati. Multi dintre copiii cu care am lucrat erau frustrati pentru ca nu aveau in preajma persoane competente care sa le ofere educatie", spune Jacobson. Ceea ce a invatat lucrand cu copii a transpus peste ani in programele de formare profesionala bazate pe NLP pe care le preda adulților.


Investigând minutios si modificand discursul si limbajul corporal al unei persoane, NLP-ul, care a fost dezvoltat in anii '70, duce la imbunatatirea interactiunilor sociale si profesionale dintre individului. De exemplu, un practian NLP poate sa-si dea seama de modul in care gandeste o persoana analizandu-i doar miscarea ochiului.
In ultimii ani, Jacobson a tinut o gama larga de training de vanzari, comunicare, diversitate culturala si leadership pentru unele dintre cele mai mari corporatii din lume, incluzand Singapore Airlines, Western Digital, Yokogawa Electric, Maersk Sealand, Case New Holland sau Conoco-Phillips.
 
Cine este Sid Jacobson
 
  • Are 56 de ani si este prezent pentru a patra oara in Romania.
  • A oferit programe de training unor companii ca Singapore Airlines, Conoco-Phillips sau Yogogawa Electric.
  • Inainte de a lucra ca trainer, a fost asistent social si psihoterapeut.


Articolul original poate fi vizualizat aici: ZF.ro




Trainer: Sid Jacobson, PhD

Sid este considerat expert în aplicarea NLP (Neuro-linguistic programming) în educaţie şi training, psihoterapie şi abilităţi de comunicare. Este autorul a cinci carţi şi co-autorul uneia, cât şi a mai multor documente şi articole în domeniul NLP. De peste 30 de ani, el oferă consultanţă şi training companiilor şi profesioniştilor din Statele Unite, America de Sud, Canada, Europa şi Asia.

A lucrat ca cercetător, trainer şi consultant pentru profesionişti, spitale, şcoli, clinici, afaceri şi atleţi de performanţă. 

 

Sid Jacobson este autorul carţilor "Solution States: A Course in Solving Problems in Business With the Power of NLP" şi "The POWER Process: An NLP Approach to Writing". E unul dintre primii traineri certificaţi de către The Society of NLP şi e director al The South Central Institute of Neuro-Linguistic Programming. 

 

A lucrat în mod extensiv în Singapore şi Malaysia, unde a susţinut o varietate mare de traininguri şi a oferit servicii de consultanţă. Acestea includ programe de training in-house pentru corporaţii precum Singapore Airlines,Western Digital şi Yokogawa Electric împreună cu agenţii guvernamentale precum National ComputerBoard, Housing Development Board, Trade Development Board, Service QualityCentre, Land Transport Authority şi Ministry of Health. De asemenea, Sid a lucrat cu multe şcoli în Singapore, universitaţi, bănci, spitale şi agenţii de asistenţă socială.

 

A derulat activitaţi de training şi consultanţă în Canada, UK şi America de Sud şi bineînţeles în Statele Unite. În S.U.A. a lucrat cu organizaţii precum Jackson National Life Insurance, DuPont Pharmaceuticals, Habitat for Humanity, Shell, Maersk Sealand şi Case New Holland. 

 

Sid este training consultant la JSR International, NLP University si Institute NLP de peste tot in lume. Este Doctor in Psihologie Clinica in cadrul The Professional School of Psychological Studies si detine Masters in Social Work in cadrul Tulane University.

 

Sid traieste in New Orleans impreuna cu sotia lui Cindi Lanza Jacobson. Mai multe despre el: www.sidjacobson.com