Vizitează secțiunea Evenimente
IAA.ro: Cum îi va ajuta workshopul de comunicare pe cei care vor participa şi de ce crezi că e necesar ca angajaţii şi managerii să beneficieze de astfel de cursuri?
Sid Jacobson: Orice curs de dobândire a abilităţilor necesare pentru a fi un bun comunicator şi de a rezolva probleme este binevenit managerilor şi angajaţilor, deopotrivă, pentru că oamenii întâmpină dificultăţi în comunicarea cu colegii, şefii, clienţii la locul de muncă, neavând neapărat o problemă cu jobul în sine. Acest curs va încerca să se concentreze pe comunicarea care face ca orice relaţie de muncă să funcţioneze aşa cum trebuie care şi are ca rezultate: creşterea eficienţei, reducerea erorilor produse de o comunicare defectuoasă, reducerea conflictului şi a stresului, creşterea motivaţiei la locul de muncă. Totodată, întrucât lucrăm la a-i face pe participanţi să fie mereu în cea mai bună formă din punct de vedere mental, cursul o să-i ajute să fie mai creativi, mai orientaţi pe rezolvarea problemelor şi mai interesaţi de propria lor sănătate. Cursurile NLP se predau de mai bine de trei decenii, înregistrând rezultate excepţionale chiar şi aplicate în domenii şi culturi diferite sau situaţii unice. Eficacitatea cursului nu a fost întrecută de nimic altceva până acum, din câte ştiu eu. Vei aplica metode specifice pentru a-i ajuta pe participanţi să-şi rezolve problemele? Poţi să-mi oferi câteva exemple? Ce poţi să-mi spui despre modelul Power Process Writing, pe care îl vei utiliza la curs? Capitolul referitor la rezolvarea problemelor este mare, însă sunt câteva aspecte comune care se aplică. În primul rând, persoana care întâmpină o problemă nu poate vedea sau gândi în afara situaţiei în care se află. Einstein spunea că o problemă nu se poate rezolva gândind la fel ca atunci când ţi-ai creat respectiva situaţie. Aşadar, cu ajutorul cursului NLP, ajutăm oamenii să pună problema într-un context mai amplu, redefinind întru totul procesul. Oamenii se mai confruntă cu problema pierderii din vedere a obiectivelor sau, mai rău, nici nu le pot stabili, pentru că totul în mintea lor e neclar, iar uneori nu sunt în cea mai bună formă pentru a fi creativi. Şi acest fel de probleme îşi găsesc rezolvarea cu ajutorul cursului NLP. Modelul Power Process l-am dezvoltat cu ajutorul profesorului Dixie Hickman în urmă cu mulţi ani, prin combinarea unui model care te ajută să-ţi aşterni gândurile pe hârtie cu câteva principii din cursul NLP, despre care deja am vorbit. Am observant că majoritatea problemelor pe care le au oamenii cu scrisul se rezolvă prin prezentarea paşilor esenţiali în procesul de scriere şi evidenţierea elementelor esenţiale fiecărei etape. Întrucât fiecare etapă e diferită, necesită un alt mod de abordare şi de gândire. Când ştii aceste lucruri, urmezi paşii în mod sistematic, iar tu devii eficient în scris. Cunoşti România destul de bine. Ce poţi spune despre româi referitor la modul în care comunică şi la modul în care privesc comunicarea? Mă voi referi la lucrurile bune. Îmi place în România. Oamenii pe care i-am întâlnit aici sunt calzi, apropiaţi, energici, interesanţi, distractivi şi curioşi. Îmi place când oamenii sunt curioşi şi se ambiţionează să înveţe şi îmi face o deosebită plăcere să lucrez cu Cătălin şi Mihaela, care la rândul lor, atrag oameni de acelaşi fel. Pe deasupra, mai sunt şi generoşi! Ce şi-ar mai putea dori un trainer? Ca peste tot pe unde am fost, şi aici există provocări. Economia suferă peste tot în lume, iar unele ţări sunt mai afectate decât altele. Şi oamenii sunt stresaţi, pentru că nu ştiu cum să facă faţă unor situaţii mai dificile. Totodată, sunt problemele de comunicare de zi cu zi, care apar din cauza faptului că oamenii nu înţeleg de unde provin, şi nici nu investesc timpul şi energia necesare pentru a e rezolva. Această situaţie nu este specifică doar României, dar există şi aici, ca în multe alte ţări. În alte interviuri ai spus că oamenii nu sunt foarte diferiţi între ei. Totuşi, psihologia ne învaţă că fiecare om e diferit. Cum comentezi? Cred că oamenii mai mult seamănă între ei decât diferă. Suntem construiţi la fel, în mare parte, şi răspundem la fel în multe situaţii. Însă toţi avem o situaţie diferită care porneşte de la educaţia primită în familie, şcoală sau comunitate. Aceste experienţe şi modul în care le interpretăm ne fac unici. Este adevărat că, într-un fel, toţi ne naştem diferiţi. Diferenţa este dată de preferinţe, aptitudini, trăsături ale personalităţii noastre. Deşi acestea par a fi determinate biologic până la un anumit punct, ele pot fi alterate de experienţele personale. Aceasta este balanţa pe care toate fiinţele umane trebuie să o echilibreze prin maximizarea potenţialului individual, a preferinţelor şi a talentelor noastre. La noi, reprezentanţii marilor companii vorbesc despre importanţa comunicării şi, cu toate acestea, în situaţii de criză, majoritatea se confruntă cu probleme majore de comunicare internă şi externă. Ce se poate face în astfel de situaţii? Aşa se întâmplă cam peste tot. Mă întorc la balanţa de care vorbeam mai devreme, între raţional şi emoţional. De obicei, când balanţa înclină spre un conflict interior, emoţionalul câştigă. Acesta este obstacolul pe care trebuie să-l depăşim majoritatea dintre noi, mai ales în situaţii dificile. Soluţia corectă este să respectăm această balanţă, pentru că avem nevoie şi de raţional, şi de emoţional pentru a fi eficienţi. Nu este un proces uşor, de aceea avem nevoie de ajutor din când în când. Ce sfaturi le dai oamenilor de comunicare pentru perioada de criză? În situaţii stresante, cel mai greu este să ai perpectivă clară asupra lucrurilor şi să vizualizezi obiectivele pe termen lung. Avem o zicală în Louisiana, de acolo de unde sunt eu: “În vremuri grele, e greu să te ţii de planul iniţial.” Ar trebui să aibă în minte oamenii care ajută la funcţionarea organizaţiei şi ar trebui să-şi dea seama că ei sunt organizaţia. Am trecut printr-o situaţie grea acum mai bine de trei ani, după dezastrul provocat de uraganul Katrina, când mulţi oameni s-au mutat cu totul din zona distrusă. S-au pierdut slujbe şi s-au închis afaceri. În timp, am reconstruit zona, iar oameniis-au întors. Criza financiară va provoca şi ea schimbări majore pentru mulţi oameni, dar se va încheia, sperăm cu bine. Când oamenii pot construi relaţii puternice de lungă durată, se pot folosi de ele ca să iasă din situaţii dificile lucrând împreună şi împărtăşind din resursele la îndemână. Atâta timp cât noi gândim şi acţionăm într-o direcţie comună, toată lumea are de câştigat. Extra info Sid Jacobson, doctor în psihologie şi autorul cartii: “The POWER Process: An NLP Approach to Writing”, oferă consultanţă şi training profesionist, de peste 20 de ani in toata lumea. În prezent, Sid Jacobson este directorul internaţional al Forumului Neuro-Lingvistic în cadrul Societăţii Americane de Training şi Dezvoltare. Jacobson va susţine la Bucureşti (hotel Hilton), pe 8 şi 9 aprilie, un curs de comunicare, alături de Luminiţa Oprea şi Cătălin Zaharia.
Articolul original poate fi vizualizat aici: IAA.ro
Sid Jacobson, specialist in psihoterapie si tehnici de comunicare, vrea sa faca lumea un loc mai bun si nu se fereste sa admita ca e un utopist. Crede ca oamenii sunt la fel si trebuie sa invete sa isi coordoneze activitatile cu cele ale semenilor lor, ca individualismul nu trebuie sa insemne indiferenta si pariaza pe Barack Obama, ca viitor presedinte al Statelor Unite ale Americii.
Articolul original poate fi vizualizat aici: click
Pentru a-si conduce oamenii catre performanta, un manager trebuie sa dea dovada de charisma si nu de forta, considera unul dintre cei mai cunoscuti traineri americani, Sid Jacobson.
"Liderii se impart in doua categorii, in functie de personalitatea fiecaruia. Prima categorie de lideri conduce prin forta, obligandu-i pe oameni sa faca anumite lucruri. Iar unii lideri prin intermediul charismei. Liderii care conduc oameni doar cu ajutorul fortei ajung la un moment dat la o anumita limitare", spune Jacobson. In varsta de 56 de ani, americanul a venit in Romania pentru a participa la conferinta anuala de training organizata de Business Edu, intre 7 si 9 octombrie. El spune ca un exemplu de lider autoritar este actualul presedinte american G.W. Bush. "Bush nu se mai bucura de sustinerea partidului, dar si nici de sustinerea oamenilor pentru ca a ales sa conduca prin forta, prin autoritate. Si Bill Clinton era un tip autoritar, dar era mult mai inteligent decat Bush, iar oamenii aveau incredere in el", declara trainerul.
Mai mult, un lider trebuie sa dea dovada de trei lucruri: sa fie competent, sa construiasca in jurul sau o echipa si sa-si pastreze promisiunile. "Ca manager, daca promiti ceva oamenilor trebuie sa-ti respecti si chiar sa-ti depasesti angajamentul luat, pentru ca altfel ei isi vor pierde increderea in tine", subliniaza Sid.
De cele mai multe ori, managerii cred ca pentru a avea angajati motivati trebuie sa le ofere programe de training, cand, de fapt, ar trebui sa inteleaga ca ei sunt cei care au nevoie de a se imbunatati. "Managerii cred ca trainingul este cheia rezolvarii tuturor problemelor pe care le au angajatii. De multe ori insa, este o nepotrivire de personalitate intre sef si subaltern", considera Jacobson.
Managerul din Singapore dorea sa aiba angajatii motivati, dar nu facea nimic altceva decat sa-i insulte. Pana la urma a fost nevoit sa plece pentru ca el era cel care avea anumite probleme in a se adapta mediului de lucru, deoarece modul in care actiona nu se potrivea cu ceea ce gandeau angajații.
Trainerul mentioneaza ca problemele care pot aparea in interiorul unei organizatii se datoreaza faptului ca oamenii dintr-o anumita tara cred despre sine ca sunt unici si la fel sunt si problemele cu care trebuie sa se confrunte. "Am constatat insa ca nu este relevant din ce tara este o anumita persoana, mai important fiind modul in care functioneaza o organizatie. De exemplu, pot sa tin cursuri de training intr-o companie in care oamenii intarzie 20 de minute si unde exista probleme de comunicare si pot merge intr-o companie din alta parte a orasului si sa constat ca acolo lucrurile functioneaza perfect", spune trainerul.
Aflat in Romania pentru a patra oara, el a ajuns la concluzia ca manageri locali si romanii, in general, se straduiesc sa para altfel decat sunt in realitate." "Oamenii de aici au impresia ca trebuie sa treaca prin anumite schimbari culturale pentru a fi ca restul europenilor, dar nu cred ca acesta este cel mai potrivit lucru pe care ar trebui sa-l faca", spune Jacobsen. Totusi, trainerul apreciaza ca romanii vor trece peste prejudecati pentru ca sunt mult mai deschisi si mai receptivi decat locuitorii altor tari.
Atunci cand nu tine traininguri peste tot in lume, americanul prefera sa scrie. Pana in prezent a publicat cinci carti, primele trei dintre acestea analizeaza procesul educational si modul in care poate fi influentat acesta prin intermediul NLP (neuro-linguistic programming).
"Am decis sa scriu cele trei carti atunci cand lucram ca asistent social, pentru ca am observat ca problemele de comportament ale copiilor sunt generate de modul in care sunt educati. Multi dintre copiii cu care am lucrat erau frustrati pentru ca nu aveau in preajma persoane competente care sa le ofere educatie", spune Jacobson. Ceea ce a invatat lucrand cu copii a transpus peste ani in programele de formare profesionala bazate pe NLP pe care le preda adulților.
Articolul original poate fi vizualizat aici: ZF.ro
Sid este considerat expert în aplicarea NLP (Neuro-linguistic programming) în educaţie şi training, psihoterapie şi abilităţi de comunicare. Este autorul a cinci carţi şi co-autorul uneia, cât şi a mai multor documente şi articole în domeniul NLP. De peste 30 de ani, el oferă consultanţă şi training companiilor şi profesioniştilor din Statele Unite, America de Sud, Canada, Europa şi Asia.
A lucrat ca cercetător, trainer şi consultant pentru profesionişti, spitale, şcoli, clinici, afaceri şi atleţi de performanţă.
Sid Jacobson este autorul carţilor "Solution States: A Course in Solving Problems in Business With the Power of NLP" şi "The POWER Process: An NLP Approach to Writing". E unul dintre primii traineri certificaţi de către The Society of NLP şi e director al The South Central Institute of Neuro-Linguistic Programming.
A lucrat în mod extensiv în Singapore şi Malaysia, unde a susţinut o varietate mare de traininguri şi a oferit servicii de consultanţă. Acestea includ programe de training in-house pentru corporaţii precum Singapore Airlines,Western Digital şi Yokogawa Electric împreună cu agenţii guvernamentale precum National ComputerBoard, Housing Development Board, Trade Development Board, Service QualityCentre, Land Transport Authority şi Ministry of Health. De asemenea, Sid a lucrat cu multe şcoli în Singapore, universitaţi, bănci, spitale şi agenţii de asistenţă socială.
A derulat activitaţi de training şi consultanţă în Canada, UK şi America de Sud şi bineînţeles în Statele Unite. În S.U.A. a lucrat cu organizaţii precum Jackson National Life Insurance, DuPont Pharmaceuticals, Habitat for Humanity, Shell, Maersk Sealand şi Case New Holland.
Sid este training consultant la JSR International, NLP University si Institute NLP de peste tot in lume. Este Doctor in Psihologie Clinica in cadrul The Professional School of Psychological Studies si detine Masters in Social Work in cadrul Tulane University.
Sid traieste in New Orleans impreuna cu sotia lui Cindi Lanza Jacobson. Mai multe despre el: www.sidjacobson.com